Hopp til hovudinnhald

Galleri Salhus: Eli Raa Nilsen

Minneutstilling for billedkunstnar Eli Raa Nilsen frå Salhus.

Minneutstilling for billedkunstnar Eli Raa Nilsen frå Salhus.

Tekstilindustrimuseet
23. feb. – 11 .april 2025

Velkomen til opning!

Søndag 23.feb. kl. 14 opnar Galleri Salhus minneutstilling etter kunstnaren Eli Raa Nilsen.

Knut Langeland opner utstillinga. 

Eli Raa Nilsen var utdanna frå Kunstakademiet i Bergen på 1980-talet, og har etterlatt seg ei stor mengd teikningar og måleri.

Denne utstillinga viser eit utval bilete frå ulike periodar i hennar kunstnarskap, og er kuratert av Anneli Belsvik Aras og Siri Angela Gamborg.

Eli Raa Nilsen vaks opp i Salhus, og det er stas for Galleri Salhus å få vise denne utstillinga t.o.m. 11.april.

Hjarteleg velkomen!

Om utstillinga og kunstnaren

Det fyrste som slår oss i Eli Raa Nilsens målarkunst er dei frodige og strålande fargane, klåre og metta eller glidande inn i mørkare og meir subtile fargeklangar. Dei fortel oss om livsglede og energi, men og at livet har mørkare og meir skjulte sider som kanskje berre kunstnaren sjølv ser spora av i det ferdige måleriet. Denne dualiteten ligg og i formene, som ofte balanserer mellom det skarpt definerte og det uklåre. Ved fyrste augnekast kan vi kanskje tru at bileta er enkle og lettfattelege, men stoppar vi litt lenger opp ved dei, dukkar ofte nye og meir subtile figurar og former opp bak eller innimellom hovudfigurane.  

Her er mange tema og mange teknikkar, ikkje uvanleg for eit kreativt og ope sinn, som alltid og kanskje litt rastlaust er på veg framover mot noko nytt og uoppdaga.  

Grenseoverskridande titlar som «Magisk teater», «Getsemane» og «Sirkus» definerer verda som ein scene der store og små forteljingar går føre seg på mange plan – og kan tolkast på mange måtar.  

Det figurative og forteljande i denne utstillinga er ein raud tråd det gjev meining å sjå nærare på. Her er vaksne, born og dyr, historiske, mytiske og religiøse figurar. Forteljinga er gjerne iscenesett i omgjevnader mellom konkrete hus og natur og det utflytande rommet utan synlege grenser. Forteljingane er ofte henta frå ei for oss kjent kulturarv; symbol frå eventyr, myter og segner, bibelske scener og skikkelsar leiar oss inn i og forbi tilværet sin materielle røyndom, og vidare ut i det grenselause rom. 

Også vestlandsnaturen, husa i landskapet, og det heilt abstrakte måleriet har Eli Raa Nilsen utforska. Det konkret figurative med dei to badande borna, der målinga berre så vidt dekkar lerretet, og dei tjukke pastose strøka i dei seinare landskapsmåleria, viser ei årelang utforsking av oljemediet. I alt dette følgjer fargane med. Som ho sjølv uttrykte det: - Eg etterstrebar dualitet i bileta mine, samspel og spenning mellom fargar. Eg ser etterklang av opplevingar på lerretet, og justerer for å få tonane i samspelet til å utgjera ein komposisjon.* 

Eli Raa Nilsen formidla mykje av seg sjølv både i ord og handling, i intervju og lesarinnlegg, om lokale og globale tema, med medlemskap i sosiale og politiske fora. For ein open person i møte med nye folk og nye impulsar, vart måleriet med sine uendelege mogelegheiter for variasjonar av lys, skugge, fargar og former det rette mediet å uttrykkje seg gjennom.   

Ei mindre gruppe bilete her er portrett, to sjølvportrett og ei sjarmerande skisse frå ein skogstur er blant dei. Her kjem kunstaren sin mjuke og fine strek og personlege karakter tydeleg fram. 

I ei omfattande utstilling av oljemåleri skal vi heller ikkje gløyme bileta i pastellteknikk med gjenkjennelege motiv frå folkeeventyra våre. Her kan borna glede seg! 

av Siri Angela Gamborg

Kunsthistorikar

Museum24:Portal - 2025.02.14
Grunnstilsett-versjon: 2